Skip to main content

Apró Tamás neve nem ismeretlen a hazai irodapiac számára, hiszen belsőépítészként az általa vezetett csapat nevéhez köthető többek közt a Bunge Zrt., a Nokia C4 székház, a Xerox, az eMAG vagy a Verba Technologies irodája.

Mostantól azonban egy új, rendkívül aktuális területen is kamatoztatja a tapasztalatait, amivel javítja a vállalatok hatékony működését.

A Re:Search társalapítójaként olyan átfogó elemzést kínál megbízói számára a megfelelő irodai kialakítás érdekében, ami kimutatja a szervezeti kapcsolódásokat, területi eloszlásokat, a terek leterheltségét, valamint rávilágít a szükséges változásokra, melyek segítségével egy kényelmesebb és jobban működő munkateret kaphatnak.

Az elmúlt negyedév átfogó képet mutat az irodai munkavégzés tendenciáit illetően. A járvány okozta változások következtében a fókuszált munkavégzés 80-90 %-a a dolgozók otthonából történt az eddig vizsgált cégeknél, csupán 10-20 % számára volt indokolt, hogy bejárjon az irodába, családi okokból vagy a feladatok jellegéből adódóan.

Az idei év rávilágított, hogy mekkora hangsúlyt kapnak a személyes találkozások a kollégák közti szociális kapcsolatok erősítésében, és milyen fontos inspirációs forrást jelentenek a kollaborációs folyamatok, amelyeket otthonról egyelőre nehezebb megoldani.

A megbízásokon azonnal érezhető a változás, hiszen a dedikált munkahelyek fenntartása átalakul. A szükséges és valóban indokolt irodatér mérete is változik, azonban a kérdés összetettebb, mint ahogy első pillantásra gondolnánk.

Természetesen fontos tényező, hogy a munkavállalók hány napot töltenek hetente az irodában, azaz milyen arányban oszlik meg a fókuszált és a kollaborációs munkavégzés. Abban az esetben, ha a vállalat tevékenysége és a pozíciók betöltése szempontjából hatékonyabb a home office, nagy mértékű területcsökkentés érhető el a megfelelő elemzésekkel.

Fontos azonban, hogy a kérdést megfelelő szakértelemmel közelítsük meg, hiszen amennyiben a szervezet működése során a kollaborációs munkavégzés dominál, kevésbé jellemző a területcsökkenés, mivel helyigényesebb tevékenységről van szó. A hozzáértő segítség tehát kulcsfontosságú, már az iroda tervezési folyamat megkezdésekor.

Digitális leterheltség vizsgálattal hatékonyan és GDPR szempontból is megfelelően monitorozható egy iroda valós működése, melynek során kimutatható, hogy mely munkaterületek a legkedveltebbek vagy mennyire használják ki a tárgyalókat.

Ennek köszönhetően minden külső véleménytől függetlenül, nagyon pontos adatokat kaphatunk a terület valós felhasználásával, kihasználtságával kapcsolatosan.

A rendszer egyik további hasznos tulajdonsága, hogy jelzi, ha egy helyiségben a megengedettnél többen tartózkodnak, ami a jelenlegi helyzetben segít betartani a biztonsági előírásokat.

Kijelenthetjük, hogy jelenleg senki nem tudja biztosan, hogy milyen irányba kell lépéseket tenni, ezért több cég pilot projektekbe fog, melynek keretében csupán az iroda bizonyos részeit vagy szintjeit alaktja át a várható jövőbeni munkavégzésnek megfelelően. A jelenleg is futó projektek célja, hogy a szervezet valós használati adatait figyelembevéve és erre alapozva épüljenek majd az iroda további terei.

Akinél tehát esedékes az újratervezés, érdemes felkeresnie a Re:Search csapatát szakértői segítségért.

Leave a Reply